Blinkering adviseert en begeleidt organisaties bij het ontwikkelen van nieuwe communicatiediensten en de opschaling daarvan.

 

“Blinkering”:
– een uitgekiende mediastrategie voor een reclamecampagne;
– aan- en uitgaan van waarschuwingslichten.

Uitgekiend en oplettend zijn daarmee de kernbegrippen van de dienstverlening van Blinkering.

Pitchers gezocht voor 3e Get Connected bijeenkomst

INSCHRIJVING GESLOTEN per 22 augustus, pitchers zijn reeds geselecteerd

Vanaf 1 juli ben ik begonnen als projectleider Creatieve Industrie (ad interim) bij de Economic Board Utrecht. De EBU organiseert 19 september voor de derde keer een Get Connected bijeenkomst op de voormalige vliegbasis Soesterberg. In samenspraak met de Vrede van Utrecht wordt er wederom een interessant programma samengesteld over de rol die creativiteit speelt bij grote transities in andere sectoren, met name zorg, gezondheid en logistiek.

Hiervoor ben ik nog op zoek naar startende creatieve bedrijven (design, architectuur, media, gaming) uit de provincie Utrecht, die hun producten/diensten voor andere sectoren willen pitchen voor een zaal van grote ondernemers, instellingen en overheden, en die voor hun 'next step' wel input en hulp kunnen gebruiken van zo'n zaal met 'hot shots'. Daarnaast krijg je gratis een professionele pitch-training en aandacht in het eerstvolgende Get Connected Magazine.

Sta je open voor feedback en ben je op zoek naar nieuwe klanten/partners, neem dan even contact op.  

 

Lees meer >
< Inklappen
SNEAK PREVIEW Crossmedia Monitor Curaçao

Eind augustus 2013 verschijnt de allereerste editie van de Crossmedia monitor van TNO/iMMovator over de omvang van de crossmedia-sector op Curaçao. Dit onderzoek is een van de onderdelen van het Caribbean Media Hub-programma waar ik sinds 2011 bij betrokken ben als projectleider.

Curaçao heeft door zijn ligging tussen de beide Amerika’s een goede uitgangssituatie om, net als hun haven, een logisch ‘overslagpunt’ van digitale diensten te worden van het digitale verkeer tussen de werelddelen. Behalve de ligging van het land is ook de infrastructuur een van de beste in de Caribische regio, mede door de investeringen die de Amsterdam Internet Exchange (AMS-IX) daar heeft gedaan.

Om een strategie voor internationale mediadiensten te ontwikkelen, moesten we echter eerst weten hoe groot de sector van ICT en Creatieve Industrie op dit moment is: 6,2% van de werkgelegenheid zit in de crossmedia sector, en die is daarmee groter dan de traditioneel grote sectoren maakindustrie, logistiek & transport en onderwijs. In vergelijking met de Top 25-steden in Nederland doet Curaçao het ook erg goed.

Lees meer >
< Inklappen
Kritische nieuwslezer ≠ kritische consument?

In de nieuw vormgegeven Adformatie van 14 juni (geen vooruitgang overigens) staat een artikel over het onderscheid tussen redactie en commercie. Aanleiding vormde het gast-hoofdredacteurschap van Piet Hein Eek bij DeLUXE, de lifestyle-bijlage van nieuwstitel NRC Handelsblad, en de aanbieding van een van zijn werken in de webwinkel van NRC in diezelfde periode. Schaamteloze tendens, vroeg het vakblad zich af?

Adformatie-redacteur Roderick Mirande deed een rondje langs de velden of dergelijke koppelingen tussen redactie en commercie wel kunnen, en deed ook mijn deur aan. Leuk gesprek - en natuurlijk kwam er maar slechts 1 one-liner uiteindelijk in zijn artikel terecht; gelukkig wel als uitsmijter.

Lees meer >
< Inklappen
<< | < | 1 | … | 10 | 11 | > | >>